Sarcoscoop van september 2015.

« Terug naar artikel

Home Forums SarcoScoop topic Sarcoscoop van september 2015.

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van oud forum oud forum 4 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Profielfoto van oud forum
    oud forum
    Sleutelbeheerder

Hallo allemaal,
    In de Sarcoscoop van september staan een paar onderwerpen waar niet veel over gesproken wordt, seksualiteit, intimiteit en de noodzaak van aanraking.
    Hebben jullie dat al gelezen? Wat vind je ervan?
    Kunnen we hier over meepraten?
    Zelf ga ik tegenwoordig regelmatig naar een haptonoom. Het is even wennen, maar het VOELT goed. Ziek zijn is niet alleen op te lossen met medicijnen.
    Gr. Johan.

oud forum
    Sleutelbeheerder

Hoi Johan,

Zou jij mij iets meer kunnen vertellen over deze therapie.
    Een paar weken geleden lijkt het eindelijk is beter te gaan alleen was dit van korte duur. De laatste drie weken gaat het hard achteruit ondanks de verhoging van de prednison. Op mijn werk en ook de fysio heeft het advies gegeven naar een psycholoog te gaan. Ik zelf heb daar niet zoveel mee. Ik weet wat eraan de hand is en accepteren dat je ziek bent dat gaat niet zo makkelijk.

Groetjes
    Chantal

oud forum
    Sleutelbeheerder

Haptotherapie kun je denk ik beschouwen als een lichtere vorm van psychologie en werkt onder andere met aanraking. De haptonoom praat over je ervaringen van vroeger en dwingt je soms om antwoorden hardop uit te spreken, die je wel wist maar niet erkende. Hij of zij leert je beter om te gaan met jezelf, waardoor je misschien ook beter je ziekte kunt aanvaarden, zonder er continu mee in gevecht te zijn.
    Ik had eerst enkele verkenningsbehandelingen, waarna ik samen met de haptonoom kon bepalen of ik verder zou gaan en op welke manier.
    Zelf ben ik er achter gekomen waarom ik zo fanatiek met fysio bezig was en heb er nu meer vrede mee dat ik minder doe. Dat scheelt weer bij het verbruiken van mijn mindere energie.
    Kijk ook maar eens op internet. Succes ermee.
    H.gr. Johan

oud forum
    Sleutelbeheerder

Haptotherapie Praktijk en theorie van Els Plooij geeft goed weer wat haptotherapie kan betekenen in je leven. Ik heb er veel voordeel aan doordat mijn gevoel en het denken(cogitie) een beter samenspel heeft gekregen om met mijn grens om te gaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.