10807

« Terug naar artikel

oud forum
Sleutelbeheerder

Dat neuro-Sarcoidose blijft lastig denk ik. Ik dacht het te hebben omdat ik rare spasmen heb in vingers en middenrif. Vingers maken dan een hoek van 90 graden en ik kan ze dan niet bewegen. Pas wanneer ik ze met de andere hand weer recht gezet heb dan lukt het weer. Mijn middenrif kan plotsklaps samentrekken tot een soirt bol. Vreemd maar het doet geen pijn. Het ontspant ook snel weer en functioneerd verder prima.
Eerder had ik al klachten van: trappers van fiets niet meer rond kunnen krijgen, tintelingen in neus en puntje tong, overgevoelige elleboog, naar gevoel in het hoofd, geluiden van knappen in het hoofd, hoog frequentie geluid in de oren, krachtverlies in de handen en alles uit de handen laten vallen en een dode voet bij wandeltochten. De meeste klachten verschijnen aan mijn linkerkant van het lichaam.
Ik heb een MRI gehad en daar was niks op te zien. De neuroloog wees al deze klachten toe aan de vermoeidheid die met Sarcoidose gepaard gaat. Ik heb het aangehoord, maar zelf geloof ik er niks van. Wat ik nu wel moet doen is mij nog niet duidelijk. Soms is het Sarcoidose gedoe mij allemaal teveel en wil ik het liever negeren, maar ook dat kost energie en daar lopen we niet van over.
Ik mag de prednison nu afbouwen en voor de rest moet ik maar mee zien te rooien denk ik. Over 3 maand terug naar de longarts.