10899

« Terug naar artikel

oud forum
Sleutelbeheerder

Hoi Annemiek,
Als je bij een huisarts komt met de vraag: Dokter waarom transpireer ik zo?… dan wordt al gauw gezegd: Dat kan vele oorzaken hebben. Bij een vrouw van mijn leeftijd (net 45 jaar) wordt al gauw gezegd: Het is de overgang.
Afgelopen vrijdag ben ik bij de neuroloog geweest. Ik heb geen neuro sarcoïdose. Daar ben ik wel blij mee. Bij mij zit het in de longen en in 2002 zat het in de gewrichten én de longen. Ik krijg morgen wel een MRI van mijn hoofd.
Ik vind het zo belangrijk om te kijken, of het transpireren nu door de sarcoïdose komt of door wat anders. Het is natuurlijk zoeken, naar een speld in de hooiberg. Maar ik zou willen, dat er iets tegen gedaan kon worden.
Wat jij zegt Annemiek, herken ik wel. Bij mij lopen ook de zweetdruppels over mijn gezicht. Mijn haar in mijn nek is drijfnat. Het gebeurt wanneer ik mij inspan. En misschien is dat toch wel, doordat je dan over je grens gaat.
Ook ik ben érg blij met dit forum. Het is fijn dat je als lotgenoten met elkaar ervaring uit kunt wisselen. Wat de één niet weet, weet vaak de ander wel. Ja toch?
Groeten, Ingrid