10900

« Terug naar artikel

oud forum
Sleutelbeheerder

Hoi Ingrid,
Ik heb wel een verschil opgemerkt in het transpireren tussen Sarcoidose en overgang. Aangezien ik de Sarcoidose al 18 jaar heb (dus voor de overgangsjaren) heb ik een verschil bemerkt.
Bij de overgang komt de hete zweetgolf ineens over je heen en zakt na enkele minuten weer af. Daarbij maakt het niet uit wat je aan het doen bent.
Bij Sarcoidose komt het ook over je heen, maar minder snel. Het houd wel veel langer aan en het zakt ook langzamer af. Gebeurd vaak bij een fysieke inspanning, maar ook stress in je hoofd kan het bij mij veroorzaken.
Ik weet niet of je wat aan deze informatie hebt, maar ik geef je wel gelijk dat huisartsen veel kwalen bij vrouwen het snel op de overgang gooien. Heb er zelf ook lang in gelooft. Neem nu wat minder snel van artsen iets aan als ze iets beweren wat niet zo voelt!
Volgende week krijg ik ook een MRI om neuro- Sarcoidose uit te sluiten. Heb daar zo ook mijn twijfels over. De neuroloog denkt dat mijn neurologische klachten voortvloeien uit de vermoeidheid, wat natuurlijk zou kunnen, maar zelf voelt dat niet zo. Dan nog het verhaal van dikke en dunne vezels….moeilijk te vinden enz en de onzekerheid slaat weer toe.
Zal nog een hele tijd duren voordat er meer duidelijkheid is.
Annemiek