10909

« Terug naar artikel

oud forum
Sleutelbeheerder

beste lotgenoten
Het klopt inderdaad denk ik dat sarcoïdose en transpireren hand in hand gaan. Ik heb het met momenten ijzig koud en op andere momenten lijkt het alsof ik bij de minsten inspanning nat in het sap sta. Als ik dan op mijn werk aankom, snel ik naar het toilet om al die parels van mijn voorhoofd te halen en de deodorant even volledig zijn gang te laten gaan. t Is echt soms ongezellig en vooral ook niet echt comfortabel maar na twee jaar sarco leer je ook hier zeker mee leven :S
Wat het wazig zicht betreft, ook dat is heel herkenbaar. Ik ben getest op sarco op de ogen en tot op heden was dat niet het geval en toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er wel degelijk iets is. Voor mijn linkeroog zit vaak precies een soort velletje en dat levert soms wazige beelden op. En ook het prikken van de ogen door te weinig vocht is een herkenbaar fenomeen. De leverancier van de traandruppels vaart er alleszins wel bij.
Ik zeg altijd, het maximum halen uit de goede dagen, dat is wat je met sarco moet doen. Want je weet nooit wanneer de volgende goede dag zal volgen. Take care! 😉