11020

« Terug naar artikel
Profielfoto van oud forum
oud forum
Sleutelbeheerder

Sinds een jaar heb ik acute sarcoidose. Vanaf het eerste ogenblik heb ik geweigerd om mij gangbaar te laten behandelen. Mijn therapeut werkt met wala medicijnen, gebaseerd op de anthroposofische geneeskunde. Ben dus ook direkt begonnen met deze medicijnen. Het is een weg van de lange adem, daar ben ik me heel goed van bewust. De ziekte is begonnen met heel veel ontstekingen, vooral rond de knieen. De longen en nieren waren aangetast. Ben direkt 2 liter brandnetelthee gaan drinken en na een week waren alle ontstekingen verdwenen! Guldenroede voor de nieren heeft ook erg geholpen. De hele zomer zolang er brandnetels waren heb ik de aangetaste plekken hiermee ingewreven en na een uur voelde ik al dat het beter ging. het mierenzuur is een geweldig middel tegen rheuma. en zo eenvoudig en gratis. Maar.. soms duurt het heel lang voor de klachten zijn verholpen. Een jaar lang heeft er bloed in de urine gezeten. Met reguliere medicijnen zou dit misschien eerder verholpen zijn geweest. Ik wijs de reguliere geneeskunde niet af, maar zal er alleen gebruik van willen maken als het niet anders meer kan. Nu er uveitis is geconstateerd aan de ogen gebruik ik wel prednisolon druppels, dit ook op aanraden van de therapeut. Wat ik nog wil zeggen over alternatieve methoden is dit: mijn therapeut heeft een 7 jarige universitaire opleiding achter de rug, en mijn ervaring is dat hij meer weet dan mijn huisarts. Er zit veel kaf tussen het koren, maar als verpleegkundige heb ik inmiddels zoveel gezien en meegemaakt dat ik zeker weet dat de gangbare geneeskunde op een dood spoor zit.
Ina Gerritsen.