Reageer op: .even voorstellen

« Terug naar artikel

Home Forums Even voorstellen .even voorstellen Reageer op: .even voorstellen

Hallo Jaqueline, heel hartelijk welkom op ons forum.
Ik herken dit beeld helaas… Ik ben bijna 57 en had dezelfde symptomen als jij. Ik heb sarcoïdose in longen, lymfe, spieren, hart en beenderen, naast neurosarcoïdose in mijn ruggenmerg en dikke zenuwvezels.
De 30mg Prednison is relatief laag voor een 1e kuur; normaal gesproken gaat met aardig tekeer met 40 of zelfs 60mg per dag (stootkuur) om de eerste aanval te doen. De werking en effecten worden in geval van longen en klieren niet direct merkbaar; wel zouden enkele bijwerkingen al kunnen voorkomen (heel vaak is de glucosespiegel in het bloed hoger). Ik hoop dat dit mee gaat vallen.
Op dit forum en in de blogs elders op deze website is heel veel geschreven over de eerste aanpak, de medicatie en de relatief weinige kennis bij artsen. Want sarcoïdose is “de kameleon onder de systeemziektes“, omdat het zich op zoveel manieren verstopt in je lijf. Daardoor is herkenning en het stellen van de diagnose moeilijk, pijnlijk en tijdrovend.

Ontzettend veel succes met alles, en denk vooral aan jezelf. Gun je lijf de rust die het nodig heeft…

Groet, Rob