Communicatieorganisatie

  • Laatst bijgewerkt:
  • Gepubliceerd:
« Terug naar artikel

Onze communicatieorganisatie beslaat de SarcoScoopredactie, de nieuwsbrief redactie, het beheren van de social media en de websiteredactie en het websitebeheer. Hierbij zijn momenteel zo’n tien vrijwilligers betrokken. Voor 2016 zet de communicatieorganisatie in op het opstarten van de nieuwsbrief en het integreren van de verschillende communicatiemiddelen binnen de communicatieorganisatie als geheel.

De communicatieorganisatie kan nog uitbreiding gebruiken. Lijkt het je leuk om je ook in te zetten voor goede voorlichting over sarcoïdose? Vraag dan meer informatie op via redactie@sarcoidose.nl

Website

De website www.sarcoidose.nl wordt veel bezocht en is het daarmee het communicatiemiddel met het grootste bereik. Daarnaast vinden onze leden de website ook erg belangrijk. De SBN zet daarom veel van de beschikbare menskracht in de communicatieorganisatie in voor het beheer en de redactie van de website.

SarcoScoop

Voor onze leden maken wij vier keer per jaar het kwartaalblad ‘SarcoScoop’. De SarcoScoop is een blad voor en door leden en wordt enorm door onze leden gewaardeerd.

In de meest recente editie (2014) van de Wil Tinnemans prijs, een prijs voor het beste magazine van patiëntenorganisaties, is de SarcoScoop tweede geworden in de categorie bladen gemaakt door vrijwilligers.

Lees meer over de Sarcoscoop

SBN Nieuwsbrief

De SBN Nieuwsbrief verschijnt vier keer per jaar en is toegankelijk voor patiënten, zorgverleners en andere belangstellenden.

Lees meer over de SBN Nieuwsbrief

Social media

Elke patiëntenorganisatie heeft moeite om de doelgroep tot 40 jaar te bereiken en aan zich te binden. Het gebruik van sociale media geeft de SBN ook binnen die groep een gezicht en daarmee een kans om te laten zien wat we voor deze doelgroep kunnen betekenen. Volg de SBN op Facebook, Twitter en YouTube.

Delen